Opiskelija- ja tutortoiminta

Tehyn opiskelijayhdistys

Meillä on hyvä porukka ja tekemisen meininki! Jäsenyys meillä on maksuton, kun opiskelet päätoimisesti sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan tutkintoa. Mikä parasta, maksamme myös työttömyyskassan jäsenmaksun puolestasi.Vaikka mikään ei maksa mitään, silti sinulla on jäsenyyden myötä muun muassa

• alalla vaadittavat vakuutukset kunnossa.

• liiton tuki ja turva takanasi jo opiskelun aikana.

• käytössäsi kaikki Tehyn muut jäsenedut

Miksi juuri Tehy, kun tarjolla on muitakin vaihtoehtoja?

Koska vain yhteen kuulumalla meillä on mahdollisuus vihdoin ja viimein nostaa ala palkkakuopasta ja saada se kunnia meille alalla työskenteleville, mikä meille kuuluu! Tehyn tavoite on nyt ja tulevaisuudessa saada alalle oma työehtosopimus.

Tähän tavoitteeseen ei päästä vain yksittäisen ammattiryhmän etuja ajamalla. Joukossa se voima on – liity sinäkin Tehyyn!

Liity jo!

Voit liittyä Tehyn opiskelijayhdistyksen jäseneksi, kun opiskelet ensimmäistä sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan tutkintoa. Alan ensimmäistä tutkintoa suorittavana liityt Tehyyn opiskelijayhdistyksen kautta ja alan toista tutkintoa suorittavana Tehyn varsinaiseksi jäseneksi ammattiosaston kautta. Toista sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan tutkintoa päätoimisesti suorittavana ilmoita olevasi päätoiminen jatko-opiskelija ja työstä pois opintojen johdosta.

Opiskelijan liittymislahjat

Liity tästä opiskelijajäseneksi

Kumpikin jäsenyyden muoto on maksuton, kun opiskelet päätoimisesti. Jos teet töitä opintojen ohella, kannattaa sinun liittyä myös työttömyyskassan jäseneksi. Tehy maksaa kassan jäsenmaksun kaikkien jäsentensä puolesta. Opintojen ohella tehdyt työt kerryttävät ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan työssäoloehtoa täyteen.

Kassan kautta saatava ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on huomattavasti parempi kuin Kelan maksama peruspäiväraha. Kukaan ei tietenkään halua työttömäksi, mutta viisas hoitaa selustansa kuntoon kassan jäsenyydellä.

Kun kuulut Tehyyn, saat vastuuvakuutuksen automaattisesti. Opiskelijana tarvitset sitä jo työharjoittelun ja kesätöiden aikana. Siitä korvataan työssä sattuvia esine- ja henkilövahinkoja. Vakuutusta ei tarvitse ostaa muualta. Vastuuvakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa paitsi USA:ssa ja Kanadassa enintään vuoden kestävällä ulkomaan harjoittelujaksolla. Opiskelijan on mahdollista saada Tehystä oikeudellista neuvontaa myös ulkomaan harjoittelujaksolle. Vaihtoon lähtevät opiskelijat voivat ladata/printata oman vakuutustodistuksensa Tehyn asiointipalvelusta kohdasta Vakuutustodistukset.

Lisää tietoa vakuutuksista löydät palveluboksin osion Asiointipalvelun kohdasta vakuutukset.

Mikä Tehyn opiskelijayhdistys on?

Olemme 18 000 jäsenellämme sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden suurin opiskelijajärjestö. Meillä on oma aktiivinen hallituksemme, joka valitaan vuosittain vuosikokouksen yhteydessä.

Hallitukseen kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja kolme varsinaista jäsentä. Vuosikokous järjestetään keväisin, jolloin myös sinulla on mahdollisuus lähteä ehdolle yhdistystoimintaan.

Järjestämme Tehyn kanssa yhteistyössä maksuttomia opiskelijatapahtumia ympäri Suomen, tuomme opiskelijoiden näkökulmaa esille Tehyn päätöksenteon tueksi, otamme kantaa ja vaikutamme opiskelijoita koskeviin asioihin Tehyssä.

Teemme STTK-Opiskelijoiden kanssa tiivistä yhteistyötä ja myös heidän toimintaan kaikilla Tehynkin opiskelijoilla on mahdollisuus lähteä mukaan.

Seuraa meitä ja ota yhteyttä, jos joku asia askarruttaa mieltä!

Teetkö sijaisuuksia tai keikkaa sosiaali- ja terveysalan työyksiköissä? Lue lisää työelämän pelisäännöistä ja sotealan työntekijän oikeuksista Tehyn työelämäoppaasta

Facebook: @tehyopiskelijat
Instagram: @tehyopiskelijat

Opiskelijayhdistys yhteistyöhön liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä yhdistyksen puheenjohtaja Tapio Mattilaan (tapio.mattila@tehy.net). Jäsenyyteen liittyvä asiointi hoidetaan Tehyn asiointipalvelun kautta.

Tietoa oppilaitoksille

Tehyn aluetoimistojen järjestöasiantuntijat ja Tehy-tutorit käyvät tapaamassa opiskelijoita oppilaitoksissa. Lue lisää